Bangkok

bangkok

We zijn aangekomen op donderdagochtend in Bangkok, de hoofdstad van Thailand. Na een vlucht over Moskou met de Russische vliegtuigmaatschappij Aeroflot hebben we rond 8u30 voet aan wal gezet. De paspoortcontrole verliep vlot en ook onze bagage stond op de transportband. So far so good… We zijn dan wel enkel met onze rugzak op reis, het blijft 2016. Wat doet een backpacker dan? Juist, een simkaart kopen van een lokaal netwerk, zodat we ook hier vlot onze telefoons kunnen gebruiken. Het mobiel datanetwerk is hier een stuk sneller dan bij ons en dat voor een fractie van de prijs!

Volgende opdracht: het hostel vinden. Het openbaar vervoer is in Bangkok heel uitgebreid en overal in het Engels aangegeven. Dat maakt het plannen van de route eenvoudig en we nemen de Bangkok Skytrain naar de dichtstbijzijnde halte van het hostel. Onze hostel Glur is vlakbij het BTS station en we geraken er makkelijk. Eenmaal aangekomen zijn we doodop. We vallen in het midden van de middag allebei als een blok in slaap en worden ’s avonds pas wakker. We zijn tot niet veel meer in staat en gaan slapen.

Vrijdagochtend installeren we ons op onze kamer en het is al snel middag voor we de stad intrekken. We nemen de boottaxi naar Wat Pho, waar de grootste liggende boeddha van Thailand ligt. Hij is gigantisch, dus hij past niet in 1 keer op een foto. We steken de rivier over naar Wat Arun, maar deze staat helaas in de stellingen voor renovatie. Er valt dus weinig te zien van deze tempel. ’s Avonds lopen we door Chinatown (Yaowarat) naar huis. Het was ‘Vegeterian Festival’ in Bangkok, dus de hele straat stond vol met vegetarische streetfood kraampjes. We hebben er ééntje uitgekozen en op een plastic krukje genoten van een Thaise maaltijd met tofu.

Op zaterdag hebben we Wat-Phra-Kaew en het koninklijk paleis bezocht. Deze tempel is de “Tempel van de Smaragdgroene Boeddha”. Dit tempelcomplex is één van de belangrijkste tempels van heel Thailand. Behoorlijk indrukwekkend! Zaterdagnamiddag hebben we afgesproken met Didier. Een expat die ik ken vanuit België en die nu in Bangkok woont en werkt. Hij woont in een appartement op de 39ste verdieping. Hallo uitzicht, hallo infinity pool op het dak! Het was een geweldig uitzicht over de skyline van Bangkok.

We hebben beslist om nog 2 dagen langer in Bangkok te blijven. Dit omdat we echt moesten bekomen van onze reis (de dagen voor ons vertrek waren nogal hectisch) en omdat je hier nooit alles kan zien op 3 dagen. Onze eerste hostel was volboekt, dus moesten we verhuizen. We hebben dan besloten om eens te logeren aan de andere kant van de stad. Op zondag zijn we verhuisd naar het meer ‘backpackersgedeelte’ van Bangkok. Op zondagavond zijn we eerst naar een gloednieuw gigantisch shoppingcenter geweest, op zoek naar een vervanger voor een oplaadkabeltje dat liever thuis bleef (en ook gevonden). Daarna eens door Soi Cowboy gewandeld (google dit zelf maar eens) en vervolgens naar Khao San road. Dit is dé uitgaanswijk in Bangkok voor backpackers. Denk vooral aan goedkope drank, veel feestjes en een gigantische drukte. De Overpoortstraat op kristalnacht, zoiets, maar dan anders. Volgens ons toch het lelijkste gedeelte van Bangkok. Nuja, het Singha bier was koud en het mensen-kijken was entertainent.

Morgen (dinsdag) vertrekken we per bus naar Siem Reap in Cambodja. Hier staan de tempels van Angkor Wat. De bus vertrekt om 8 ’s morgens, dus daarover later meer.

info:
  • Onze eerste hostel was Glur Bangkok. Heel grote kamers, zalige bedden en een gezellige koffiebar. Lekker (Thais) ontbijt. De tweede was Once in Bangkok. Kleine kamer, ideale locatie voor Khao San road